Všeobecné obchodní podmínky
I. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "VOP") upravují vzájemná práva a povinnosti mezi stranami smlouvy o prodeji na dálku, kterými jsou:
M&M GASTRO GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ se sídlem v Katovicích, Polská republika, adresa: ul. Owsiana 58a, 40-780 Katowice, (IČ) 277630232, (DIČ) 9542387023, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Okresním soudem Katowice-Wschód v Katovicích VIII. Obchodní oddělení KRS, KRS č.: 0000942464 (dále jen "prodávající" nebo "MMGASTRO").
Korespondenční adresa: M&M Gastro Group sp. z o.o., ul. Owsiana 58a, 40-780 Katowice, Polsko
E-mail: info@mmgastro.cz
a na druhé straně kupující, kterými mohou být právnické osoby, podnikající fyzické osoby nebo spotřebitelé, kteří uzavírají kupní smlouvu prostřednictvím internetového obchodu umístěného na internetových stránkách dostupných na adrese info@mmgastro.cz (dále jen "Internetový obchod").
2. Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou určeny spotřebitelům i podnikatelům s tím, že část IX všeobecných obchodních podmínek je určena výhradně spotřebitelům a podnikatelům s právy spotřebitelů.
3. Kupující je povinen používat Internetový obchod a elektronické služby, které jsou jeho prostřednictvím zpřístupněny, způsobem, který je v souladu s ustanoveními platných právních předpisů a ustanoveními těchto VOP, přičemž musí respektovat autorská práva a práva duševního vlastnictví Prodávajícího a třetích osob. Je zakázáno poskytovat Zákazníkovi internetového obchodu nelegální obsah, mimo jiné Kupující zavazuje nezveřejňovat obsah, který obsahuje odkazy na externí webové stránky, jež má propagační nebo reklamní charakter, případně jež obsahuje osobní údaje třetích stran. Kupující bere na vědomí, že nákupem zboží na základě kupní smlouvy nevznikají žádná práva k užívání registrovaných ochranných známek, obchodních názvů, firemních log nebo patentů prodávajícího, jiných smluvních partnerů prodávajícího nebo třetích osob, pokud není v konkrétním případě zvláštní smlouvou dohodnuto jinak.
4. Prodávající je správcem osobních údajů zákazníků a uživatelů internetového obchodu v mezích a podle pravidel stanovených v pravidlech ochrany osobních údajů internetového obchodu. Osobní údaje zákazníků a uživatelů Internetového obchodu jsou zpracovávány podle pravidel uvedených v dokumentu "Podmínky ochrany osobních údajů" Internetového obchodu, a to na základě obecně závazných právních předpisů o ochraně osobních údajů, zejména Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) a dalších souvisejících právních předpisů v této oblasti ) (dále jen "GDPR").
5. VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Jakákoli odlišná ustanovení uvedená přímo v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto VOP.
II. DEFINICE
V těchto VOP mají následující pojmy níže uvedený význam:
a. Kontaktní formulář - interaktivní formulář umožňující uživateli kontaktovat poskytovatele služeb.
b. Registrační formulář - interaktivní formulář umožňující vytvořit zákaznický účet;c. Objednávkový formulář - formulář dostupný na webových stránkách internetového obchodu, který umožňuje vytvořit účet a zadat objednávku,d. Formulář žádosti **- formulář dostupný na webových stránkách internetového obchodu, který umožňuje uživateli požádat o nákup náhradních dílů, záruční nebo pozáruční servis;
e. Zákazník/klient - fyzická osoba , právnická osoba nebo organizační složka bez právní subjektivity, které zákon přiznává právní subjektivitu, která uzavřela nebo hodlá uzavřít kupní smlouvu s prodávajícím a využívá nebo hodlá využívat elektronickou službu nabízenou v rámci obchodu;
f. Spotřebitel - fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání;
g. Zákaznický účet - bezplatná elektronická služba poskytovaná prodávajícím, která umožňuje kupujícímu zřídit si účet zabezpečený individuálním heslem a přihlašovacím jménem zřízeným kupujícím, který obsahuje informace o kupujícím a informace o objednávkách;
h. Newsletter - bezplatná elektronická služba poskytovaná prodávajícím prostřednictvím e-mailu, která umožňuje uživatelům, kteří ji využívají, pravidelně a zdarma dostávat elektronickou formou informace o nových produktech a akcích nabízených prostřednictvím internetového obchodu;
i. Výrobek/zboží - movité věci nabízené prostřednictvím internetového obchodu;
j. Podnikatel - osoba zapsaná v obchodním rejstříku, osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění, osoba, která podniká na základě jiného než živnostenského oprávnění podle zvláštních předpisů, osoba, která provádí zemědělskou výrobu a je zapsána do evidence podle zvláštního předpisu, uvede-li Kupující v objednávce své identifikační číslo (IČ), pak bere na vědomí, že pro něj platí pravidla uvedená ve VOP pro podnikatele;
k. Spotřebitelská kupní smlouva - kupní smlouva uzavřená mezi dodavatelem-prodávajícím a spotřebitelem-kupujícím; podrobná ustanovení týkající se spotřebitelské kupní smlouvy jsou uvedena v části IX VOP;
l. Smlouva uzavřená na dálku - smlouva mezi prodávajícím a spotřebitelem sjednaná a uzavřená výhradně jedním nebo více prostředky komunikace na dálku bez současné fyzické přítomnosti prodávajícího a spotřebitele, zejména prostřednictvím internetových stránek, elektronické pošty, telefonu, faxu, doporučené objednávky nebo nabídkového katalogu;
m. Elektronická služba - služba poskytovaná bez současné přítomnosti smluvních stran prostřednictvím přenosu údajů na individuální žádost zákazníka (příjemce služby), přenášených a přijímaných prostřednictvím zařízení pro elektronické zpracování včetně digitální komprese a uchovávání údajů, které jsou v plném rozsahu přenášeny, přijímány nebo vysílány prostřednictvím telekomunikační sítě;
n. Uživatel - uživatel internetu, který navštíví webové stránky internetového obchodu, aby se seznámil s nabídkou MMGASTRO.
o. Služba - služby poskytované prodávajícím ve prospěch zákazníků;
p. Zákazník - zákazník, který si objednal zboží v souladu s ustanoveními části III obchodních podmínek;
q. Objednávka - nabídka na uzavření kupní smlouvy nebo smlouvy o poskytnutí služby, kterou potenciální zákazník učiní dodavateli a ve které zákazník specifikuje množství a druh objednaného zboží.
III. ELEKTRONICKÉ SLUŽBY
1. Prodávající poskytuje prostřednictvím internetového obchodu následující elektronické služby:
a. Kontaktní formulář;
b. Registrační formulář;
c. Objednávkový formulář;
d. Reklamační formulář;
e. Účet zákazníka;
f. Newsletter.
2. Využívání elektronických služeb dostupných prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího je bezplatné.
A. Aby bylo možné využívat elektronické služby dostupné prostřednictvím internetového obchodu, musí systém ICT klienta splňovat následující technické požadavky:
◦ koncové zařízení zákazníka má přístup k internetu;
◦ zákazník má přístup k e-mailu;
◦ webový prohlížeč (např. Mozilla Firefox, Google Chrome, Internet Explorer, Opera, Safari, Microsoft Edge), který podporuje soubory cookie;
◦ zahrnutí ukládání souborů cookie a podpory Javascriptu do nastavení webového prohlížeče.
3. Zákazník hradí poplatky spojené s přístupem k internetu podle tarifu svého poskytovatele internetových služeb.
4. Zákazník je povinen poskytnout osobní údaje v souladu se skutečnými a pravdivými údaji.
5. Elektronická služba "Kontaktní formulář":
A. Služba je k dispozici v záložce "Kontakt";
B. Využití služby je možné po uvedení:
i. v případě spotřebitele: název a číslo ulice, PSČ, město a okres, který je adresou pro korespondenci, jméno a příjmení uživatele, e-mailová adresa, telefonní číslo, vyplnění předmětu zprávy a obsahu zprávy, zaškrtnutí políčka s informací o seznámení se s obchodními podmínkami internetového obchodu a políčka s informací o seznámení se s pravidly ochrany osobních údajů internetového obchodu a kliknutím na tlačítko "Odeslat";
ii. v případě podnikatelského subjektu: název společnosti, daňové identifikační číslo (DIČ), název a ulice, PSČ, město a okres (adresa sídla), jméno a příjmení osoby, která formulář vyplnila, telefonní číslo, e-mailová adresa, předmět zprávy a její obsah, zaškrtnutí políčka s informací o seznámení se s obchodními podmínkami internetového obchodu a políčka s informací o seznámení se s pravidly ochrany osobních údajů internetového obchodu a kliknutím na tlačítko "Odeslat";
C. smlouva o poskytování služeb se uzavírá na dobu určitou v okamžiku, kdy uživatel začne vyplňovat formulář, a zaniká opuštěním formuláře nebo odpovědí prodávajícího.
6. Elektronická služba "Registrační formulář" a "Zákaznický účet":
A. Služba je k dispozici při vyplňování objednávkového formuláře a v záložce "Můj účet";
B. Službu je možné používat po zadání e-mailové adresy a hesla, které se skláda z příslušného počtu znaků;
C. smlouva o poskytování služeb je uzavřena na dobu neurčitou v okamžiku vyplnění registračního formuláře a zadání hesla složeného z příslušného počtu znaků;
D. Podmínkou pro vytvoření zákaznického účtu je souhlas se zněním a obsahem VOP a Pravidel ochrany osobních údajů a poskytnutí osobních údajů uvedených v registračním formuláři;
E. Služba zákaznického účtu se uzavírá na dobu neurčitou a zaniká okamžikem zrušení účtu v panelu správy účtu nebo zasláním žádosti o zrušení účtu na e-mailovou adresu prodávajícího;
F. Zákaznický účet je nepřenosný na jinou osobu.
7. Elektronická služba "Objednávkový formulář":
A. Službu můžete využít po přidání zboží do elektronického košíku dostupného v internetovém obchodě po zadání následujících údajů - v případě nákupu pro firmu/podnikatelský subjekt: jméno a příjmení, název společnosti a IČ (pokud je požadována faktura s DPH), adresu bydliště/místa podnikání/doručovací adresu (ulice, číslo budovy, číslo provozovny, PSČ, město), telefonní číslo, e-mailová adresa, uvedení způsobu doručení/vyzvednutí a způsobu platby a kliknutí na tlačítko potvrzující objednávku a závazek úhrady ceny. V případě fyzických osob, které objednávají zboží z internetového obchodu, je nutné uvést: jméno a příjmení, adresu bydliště/doručovací adresu (ulice, číslo budovy, číslo provozovny, PSČ, město), telefonní číslo, správnou e-mailovou adresu. Dále je třeba uvést také preferovaný způsob platby a způsob doručení zboží. Nakonec je třeba všechny údaje potvrdit potvrzením objednávky.
B. Smlouva o poskytování služeb se uzavírá na dobu určitou při přidání první položky do elektronického nákupního košíku a zaniká po kliknutí na tlačítko potvrzující objednávku s povinností uhradit cenu nebo po odstoupení od ukončení objednávky prostřednictvím formuláře.
8. Elektronická služba "Reklamační formulář":
A. využití služby je možné po výběru formuláře "Reklamace" a kliknutí na tlačítko "Servisní formuláře", výběru možnosti: nákup náhradních dílů/záruční servis/záruční servis a vyplnění povinných polí formuláře, zaškrtnutí povinných polí o přečtení informací o vadách, na které se nevztahuje záruka, a přečtení reklamačního řádu a informační doložky a následném kliknutí na tlačítko "Odeslat";
B. smlouva o poskytování služeb se uzavírá na dobu určitou v okamžiku, kdy uživatel začne vyplňovat formulář, a zaniká, jakmile uživatel od vyplňování formuláře odstoupí;
9. Elektronická služba "Newsletter":
A. služba je k dispozici ve formuláři "Newsletter" a v registračním formuláři;
B. Využití služby je možné v případě:
i. Formulář "Newsletter" - jméno a správná e-mailová adresa a zaškrtnutí políčka o souhlasu se zpracováním osobních údajů a kliknutí na tlačítko "Přihlásit se";
ii. Registrační formulář - po správném vyplnění registračního formuláře a zaškrtnutí políčka pro odběr novinek;
C. Smlouva o poskytování služeb se uzavírá na dobu neurčitou po kliknutí na tlačítko pro potvrzení odběru newsletteru a zaniká po odhlášení z odběru newsletteru;
D. Zákazníci se mohou ze služby kdykoli odhlásit kliknutím na odkaz pro odhlášení, který je součástí každého e-mailového zpravodaje, a v případě registrovaných uživatelů přihlášením do "Můj účet";
E. Newsletter je zasílán pouze osobám, které se k jeho odběru přihlásily.
10. Reklamační řízení pro služby poskytované elektronickými prostředky (pouze v případě technických problémů, jako jsou nefunkčnost účtu nebo formuláře):
A. V případě nefunčnosti elektronické služby ze strany prodávajícího je zákazník oprávněn uplatnit reklamaci v souladu s VOP;
B. Stížnosti týkající se poskytování elektronických služeb v rámci internetového obchodu nebo jiné stížnosti týkající se provozu internetového obchodu může zákazník podat například poštovní zásilkou na adresu Owsiana 58a, 40-780 Katowice, Polsko nebo na následující elektronickou adresu: info@mmgastro.cz.
C. Při podávání reklamace se doporučuje, aby zákazník uvedl okolnosti týkající se předmětu reklamace (např. datum vzniku a typ závady), specifikoval požadavek zákazníka, kontaktní údaje osoby, která reklamaci podává;
D. Prodávající se k reklamaci vyjádří neprodleně, nejpozději do 14 dnů od jejího obdržení.
11. Zákazník, který využívá elektronické služby trvalé a časově neomezené povahy (např. služba vedení účtu), může smlouvu o poskytování elektronických služeb vypovědět bez udání důvodu, přičemž toto právo uplatní po zaslání příslušné výpovědi prodávajícímu.
12. Prodávající si vyhrazuje právo vypovědět smlouvu o poskytování služeb k účtu se sedmidenní výpovědní lhůtou v případě porušení ustanovení podmínek poskytování služeb uživatelem nebo uživatelem.
13. Prodávající v maximálním rozsahu povoleném zákonem nenese odpovědnost za jakékoli poruchy, včetně výpadků webových stránek způsobených vyšší mocí, neoprávněným zásahem třetích stran nebo nekompatibilitou webových stránek s technickou infrastrukturou zákazníka.
IV. OBJEDNÁVKY A UZAVŘENÍ SMLOUVY
1. Objednávky lze podávat elektronicky prostřednictvím objednávkového formuláře dostupného na webových stránkách prodávajícího nebo telefonicky.
2. Objednávky podané elektronicky:
2.1. Předpokladem pro vyřízení objednávky je správné vyplnění objednávkového formuláře a uvedení všech údajů umožňujících kontakt se zákazníkem a jeho předběžné ověření (u spotřebitelů: jméno a příjmení, adresa, telefonní číslo, e-mail, u zákazníků, kteří jsou podnikateli: údaje o subjektu, adresa subjektu, kontaktní telefon, IČ a DIČ).
2.2. Před odesláním objednávky může kupující zkontrolovat a změnit údaje, které do objednávky zadal.
2.3. Informace o podané objednávce jsou automaticky zasílány e-mailem na e-mailovou adresu zákazníka uvedenou v objednávkovém formuláři.
2.4. K uzavření smlouvy mezi prodávajícím a zákazníkem dochází v okamžiku, kdy zákazník obdrží potvrzení o přijetí objednávky k provedení.
2.5. Potvrzení o přijetí objednávky ke zpracování se provádí zasláním elektronické zprávy na e-mailovou adresu zákazníka.
2.6. Nesprávně vyplněné objednávkové formuláře nebudou zpracovány a zákazník bude neprodleně informován o této okolnosti e-mailem na uvedenou e-mailovou adresu.
3. Telefonické objednávky:
3.1. Předpokladem pro vyřízení objednávky je kontaktování prodávajícího na telefonním čísle uvedeném na internetových stránkách prodávajícího a uvedení potřebných kontaktních a identifikačních údajů.
3.2. Informace o podané objednávce a podmínkách objednávky jsou neprodleně zaslány na e-mailovou adresu zákazníka.
3.3. Zákazník je povinen objednávku neprodleně potvrdit e-mailem. Okamžikem, kdy prodávající obdrží potvrzení dle předchozí věty, je smlouva uzavřena.
3.4. Objednávky, které zákazník nepotvrdí, nebudou zpracovány.
4. Prodávající neumožňuje po zadání objednávky jakékoli změny údajů Kupujícího, ledaže by došlo ke zjevné písemné chybě v těchto údajích.
5. Podáním objednávky se rovná potvrzení, že jste si přečetli a souhlasíte s VOP a přijímáte závazek uhradit cenu podané objednávky - ve výši a termínu splatnosti uvedeném v objednávce.
6. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad - fakturu nebo fakturu s dodejkou, která je dokladem potvrzujícím prodej na základě těchto VOP. Daňový doklad musí obsahovat minimálně tyto údaje: a) obchodní firmu a sídlo prodávajícího nebo místo podnikání fyzické osoby, b) adresu provozovny, c) datum prodeje, d) název a množství výrobku nebo druh služby, e) cenu jednotlivých výrobků nebo služeb a jejich celkovou cenu.
7. Dodací lhůtou se rozumí počet pracovních dnů (pondělí až pátek) potřebných k odeslání objednaného zboží kupujícímu a počítá se ode dne potvrzení přijetí objednávky ke zpracování. Doba dodání nezahrnuje dobu potřebnou k doručení objednávky Kupujícímu.
8. Standardní doba dodání je 3 až 14 pracovních dnů. Doba dodání může být delší než standardní doba dodání, pokud závisí na dostupnosti zboží ve skladu výrobce.
9. Doba realizace není pro prodávajícího závazná a udává pouze předpokládanou dobu, po kterou bude kupující čekat na vyřízení objednávky. Toto ustanovení se nevztahuje na spotřebitele.
10. Dodací lhůta se může prodloužit v případě zboží vyrobeného na zakázku, o čemž je kupující informován e-mailem, telefonicky a také v popisu výrobku.
11. Kupující bude neprodleně informován, pokud objednaný výrobek není ve skladu výrobce k dispozici. V této situaci má kupující právo částečně odstoupit od smlouvy nebo právo odstoupit od celé smlouvy, případně může přijmout prodlouženou čekací lhůtu na dodání výrobku prostřednictvím e-mailu.
12. Prodávající má právo odstoupit od smlouvy, pokud se plnění objednávky za podmínek v ní uvedených ukáže jako nemožné nebo značně ztížené. Odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího není třeba zdůvodňovat. V případě odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího nemá kupující vůči prodávajícímu žádné nároky, za vyjímkou vrácení uhrazené ceny. Toto ustanovení se nevztahují na spotřebitele.
V. CENA ZBOŽÍ
1. Cena uvedená u každé položky v okamžiku, kdy zákazník podává objednávku, je vždy aktuální, platná a závazná. Změna ceny výrobku po podání objednávky zákazníkem nemá vliv na cenu uvedenou v objednávce. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní ceny za individuálně dohodnutých podmínek.
2. Ceny zboží v internetovém obchodě jsou uvedeny v korunách českých (CZK) a jsou uvedeny bez daně z přidané hodnoty (DPH). Pro lepší orientaci jsou ceny zboží uváděny také včetně DPH, případně dalších daní a poplatků, které musí Kupující zaplatit, aby zboží koupil, to se však netýká případných poplatků za dopravu, dodání, pojištění a dalších, jejichž výše bude určena dle volby Kupujícího.
3. V případě informování o slevě na dané zboží nebo službu se vedle informace o snížené ceně vždy uvede nejnižší cena daného zboží, která byla platná v období 30 dnů před slevou.
4. Pokud je zboží nebo služba nabízena k prodeji po dobu kratší než 30 dnů, uvede se snížená cena spolu s informací o nejnižší ceně tohoto zboží nebo služby platné ode dne, kdy bylo zboží nebo služba nabízeno k prodeji, do dne, kdy se použije snížení ceny.
5. Ceny nezahrnují náklady na dopravu objednaného zboží. Náklady na dopravu budou připočteny k hodnotě objednávky v závislosti na zvoleném Kupjícím způsobu dopravy nebo vyzvednutí.
6. Ceny uvedené v obchodě nezahrnují dodatečné a volitelné vybavení (pokud není zahrnuto v popisu zboží), jakož vnesení zboží, jeho instalaci a zaškolení v používání. Cena služby instalace bude dohodnuta individuálně v závislosti na hodnotě objednávky a vzdálenosti zákazníka od sídla prodávajícího.
7. V závislosti na hodnotě objednávky je možné individuální vyjednávání o ceně produktu. Ve výjimečných případech je možné vyjednat i náklady na dopravu.
8. V případě zboží s volitelnými možnostmi, jako jsou: délka, šířka, objem atd., je první cena uvedená v seznamu produktů vždy cenou nejmenší volitelné položky výrobku, ostatní ceny se vypočítají po výběru příslušné možnosti (jako součet volitelných položek).
9. Prodávající si vyhrazuje právo měnit ceny a dostupnost zboží v obchodě v souladu s bodem 1.
10. Internetový obchod využívá mechanismus individuální úpravy cen vybraných produktů nabízených na externích srovnávačích cen (Ceneo, Google Merchant Center, Nokaut a Okazje.info) na základě automatizovaného rozhodování, a to po dobu 24 hodin od okamžiku prvního vstupu na webové stránky obchodu kliknutím na přímý odkaz na produkt na externím srovnávači cen .
VI. PLATEBNÍ PODMÍNKY
1. Platbní podmínky a způsob platby si vybírá Kupující. Prodávající informuje, že jsou akceptovány následující platební metody :
a. Bezhotovostní bankovní převod na účet prodávajícího - platba předem;
b. Bezhotovostní bankovní převod na účet prodávajícího - odložená platba;
c. Dobírka při převzetí zboží kurýrem;
d. Online platba přes PayPal;
e. Platba kreditní kartou přes PayPal .
2. Spolu s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvní výši.
3. Zákazník je povinen uhradit zálohu v případě platby na dobírku.
4. Zákazník zaplatí zálohu ve výši 100 % hodnoty objednávky na základě zálohové faktury. Tento bod se nevztahuje na spotřebitelskou kupní smlouvu.
5. V případě zboží vyrobeného na zakázku (např. nábytek z nerezové oceli) je zákazník povinen zaplatit zálohu ve výši 30 % hodnoty objednávky a zbývající částku uhradit při dodání. V takových případech se bod 3 nepoužije.
6. V individuálně dohodnutých případech s prodávajícím akceptuje prodávající možnost uhradit cenu objednávky při převzetí objednaného zboží. V této situaci je lhůta pro zaplacení objednaného a převzatého výrobku 14 dní od data převzetí výrobku. Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo k výrobku do doby, než zákazník uhradí jeho cenu v plné výši.
7. Objednavatel je na každé etapě objednávky obeznámen s finální cenou za objednané zboží, kterou finálně potvrdí na konec objednávky. Prodávající platí všechny obyklé poplytky spojené s výběrem dané platební metody. Pokud se na straně objednavatele objeví jakékoli poplatky nebo provize vyplývající z dané platební metody, zejména u platby platební kartou, pro kterou je veden účet v měně jiné než česká koruna, budou tyto poplatky účtovány objednavateli bankou nebo platební institucí, která mu vede účet, podle ustanovení obchodních podmínek nebo tarifu banky či platební instituce.
VII. DODÁNÍ ZBOŽÍ
1. Náklady na dopravu závisí na způsobu doručení, který si zákazník zvolí. Náklady spojené s dodáním a doručením objednávky jsou kupujícímu uváděny v průběhu objednávky.
2. Za účelem zkrácení čekací lhůty na dodání objednávky, jsou výrobky dodávány kupujícímu přímo ze skladů výrobců nebo dodavatelů nebo přímo z provozoven prodávajícího.
3. Výrobky jsou zasílány výhradně kurýrními společnostmi na adresu uvedenou zákazníkem v objednávkovém formuláři nebo na adresu uvedenou zákazníkem při telefonické objednávce.
4. V případě, že je způsob přepravy sjednán na základě zvláštní žádosti kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem přepravy.
5. Pokud je prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. Pokud je z důvodů na straně kupujícího nutné dodat zboží opakovaně nebo jiným způsobem, než je uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným dodáním zboží, případně náklady spojené s jiným způsobem dodání objednávky.
6. Zákazník je povinen zkontrolovat stav zásilky za přítomnosti zaměstnance kurýrní společnosti. V případě poškození obalu je zákazník povinen ověřit obsah zásilky za přítomnosti zaměstnance kurýrní společnosti. V případě poškození zásilky musí být sepsán protokol o škodě na formuláři kurýrní společnosti a neprodleně kontaktován prodávající. Kupující je povinen oznámit prodávajícímu a kurýrní společnosti jakékoliv poškození zboží, které není zvenčí viditelné, do 7 dnů od převzetí zboží a kupující je rovněž povinen požádat kurýrní společnost o zjištění stavu zásilky na základě sepsaného protokolu.
7. Převzetí zásilky bez kontroly a nahlášení vad má za následek zánik nároku na náhradu škody související s přepravou zboží. Prodávající je zproštěn odpovědnosti za škody na zboží, které nejsou navenek viditelné, jak je uvedeno v bodě 4, pokud kurýrní společnost uplatněnou reklamaci neuzná. Toto ustanovení se nevztahuje na spotřebitele.
8. Prodávající se zavazuje dodat výrobky na místo odběru uvedené zákazníkem v objednávkovém formuláři nebo na adresu uvedenou zákazníkem při telefonické objednávce. Prodávající neodpovídá za vnesení výrobku do budovy ani za jeho instalaci, pokud není jinak sjednáno ve smlouvě nebo objednávce.
9. Zákazník nemusí platit náklady na dopravu u objednávek, jejichž hodnota je vyšší než 5767 Kč netto (7300 Kč brutto).
10. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením kupní ceny za zboží v plné výši včetně nákladů na dodání, avšak až po převzetí zboží. Odpovědnost za náhodnou ztrátu, poškození nebo zničení zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy byl kupující povinen zboží převzít, ale neučinil tak v rozporu s kupní smlouvou nebo objednávkou.
VIII. ZÁRUKY, REKLAMACE, VRÁCENÍ ZBOŽÍ
1. Veškeré zboží je nové, má potřebná schválení a atesty a záruku na 12 až 36 měsíců. Záruční doba běží ode dne, kdy kupující zboží převezme. Je-li na zboží, jeho obalu nebo návodu k němu připojenému vyznačena v souladu se zvláštními právními předpisy lhůta k použití věci, skončí záruční doba uplynutím této lhůty. Přesná záruční doba je uvedena na záručním listu každého výrobku. V případě zánovního zboží (použitých nebo výstavních výrobků) je záruční doba kratší a je jasně uvedena v popisu výrobku. Informace uvedené v předchozích větách naleznete také na záručních listech přiložených k výrobkům.
2. Záruční listy a uživatelské příručky jsou dodávány s výrobkem nebo s fakturou. Uživatelská příručka je k dispozici také v kartě výrobku v internetovém obchodě mmgastro.cz. Ve zvláštních případech lze záruční listy zaslat na adresu kupujícího. V tomto případě hradí náklady na zaslání požadované dokumentace prodávající.
3. V případě vady výrobku je zákazník povinen o ní informovat prodávajícího do 14 dnů ode dne zjištění vady. Reklamace se podává písemně nebo e-mailem na adresu: Owsiana 58a, 40-780 Katowice, Polsko; elektronická adresa: info@mmgastro.cz.
4. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo
a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b) na odstranění vady opravou věci,
c) na přiměřenou slevu z ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy.
5. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci. Neodstraní-li prodávající vadu včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího
6. Doporučujeme, aby zákazník v popisu reklamace uvedl informace a okolnosti vztahující se k předmětu reklamace, zejména druh a datum vzniku vady, požadavek na způsob uvedení výrobku do souladu s kupní smlouvou nebo nárok na snížení ceny či odstoupení od kupní smlouvy, jakož i kontaktní údaje reklamujícího - usnadní a urychlí to vyřízení reklamace ze strany prodávajícího.
7. Dokladem opravňujícím k reklamaci vadného výrobku je faktura a originál záručního listu dodaného s výrobkem. Pokud výrobek nemá záruční list, je faktura jediným dokladem opravňujícím k reklamaci vadného výrobku. V případě spotřebitelů je dokladem opravňujícím kupujícího k uplatnění záruky jakýkoli doklad o koupi konkrétního výrobku.
8. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace kupujícím. Jde-li o zvlášť složitý případ, tedy zejména pokud je nutné detailní odborné posouzení reklamace nebo se reklamace týká většího množství zboží, se lhůta k vyřízení reklamace prodlužuje na 60 dnů. V rámci lhůty pro vyřízení reklamace je prodávající povinen zajistit odborné posouzení vady a rozhodnout o tom, zda je reklamace oprávněná či nikoliv a případně odstranit vadu Předmětu prodeje.
9. Vyřízení reklamace je prodávající povinen oznámit kupujícímu. Po vyřízení reklamace je prodávající povinen zboží kupujícímu vrátit, a to jeho odesláním na adresu kupujícího uvedenou ve smlouvě nebo objednávce, vpokud mezi stranami nebude dohodnuto jinak.
10. Kupující je povinen po vyřízení reklamace zboží převzít. Je-li kupující v prodlení s převzetím Předmětu prodeje po dobu delší než šest měsíců ode dne, kdy mu bylo vyřízení reklamace oznámeno, a pokud nebylo možné kupujícímu vyřízení reklamace oznámit, pak ode dne, kdy uplynula lhůta k vyřízení reklamace dle tohoto článku, je prodávající zmocněn jménem kupujícího zajistit likvidaci likvidaci.
11. Prodávající neodpovídá za nesprávnou instalaci výrobku nebo za jeho použití v rozporu s návodem nebo uživatelskou příručkou.
12. Prodávající odpovídá za vady výrobku podle platných právních předpisů. V případě prodeje jiným než spotřebitelským způsobem je odovědnost prodávajícího z vadného plnění vyloučená. Další práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí ustanoveními § 2113 a dalších 89/2012 Sb. Zákon občanský zákoník občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů předpisů.
13. Práva spotřebitele v rámci záruky jsou upravena v části IX obchodních podmínek.
14. Zákazník, který uplatňuje práva ze záruky za jakost nebo na základě záručního listu, je povinen doručit vadný výrobek do sídla prodávajícího na jeho náklady. Pokud by dodání výrobku zákazníkem bylo vzhledem k typu výrobku nebo způsobu instalace příliš obtížné, je zákazník povinen zpřístupnit výrobek prodávajícímu v místě, kde se nachází.
IX. PRODEJ SPOTŘEBITELŮM
1. Ustanovení této části obchodních podmínek se vztahují pouze na smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a spotřebiteli jako kupujícími (spotřebitelská smlouva).
2. Prodávající prohlašuje, že plně realizuje své povinnosti vyplývající ze zákona č. 89/2012 Sb. Nebo ze zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, jakož i jiných právních předpisů jež se vztahuji na spotřebitelský prodej, a to i v případě, že nejsou výslovně vyjádřeny v obsahu těchto VOP.
3. V případě rozporu mezi obsahem této části VOP a obsahem ostatních částí těchto VOP platí ustanovení této části VOP.
4. Cena zboží, vyzvednutí zboží.
4.1 Spotřebitelé jsou vázáni cenami zboží s DPH (daní z přidané hodnoty). Ceny bez DPH jsou pouze informativní. Ve všech ostatních ohledech se na spotřebitele vztahují ustanovení části V těchto obchodních podmínek.
4.2 Prodávající je povinen označit výrobek prodejní cenou a jednotkovou cenou. Jednotková cena nemusí být označena, pokud je stejná jako prodejní cena. Prodejní cena a jednotková cena musí být snadno rozlišitelné a čitelné.
5. Na spotřebitele se vztahují ustanovení částí VI a VII obchodních podmínek s názvem: Platební podmínky a dodání zboží.
6. Objednávky a uzavírání smluv.
6.1 K uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a prodávajícím dochází po správném vyplnění objednávkového formuláře.
6.2 V případě telefonické objednávky prodávající neprodleně informuje spotřebitele e-mailem o obsahu učiněné objednávky, ceně z ní vyplývající a způsobu platby. K uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a prodávajícím dochází okamžikem, kdy spotřebitel potvrdí objednávku e-mailem.
6.3 V ostatních případech se na prodej spotřebitelům vztahují ustanovení části IV obchodních podmínek.
7. Záruka, reklamace
7.1 Není-li zboží ve shodě s kupní smlouvou nebo objednávkou, má spotřebitel práva z vadného plnění stanovená v § 2161 odst. 1 a 2, § 2169, § 2170, § 2171 a § 2173 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník; § 13 a § 24 odst. 7 písm. m) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Kromě toho může spotřebitel uplatnit záruku za podmínek stanovených v části VIII těchto všeobecných obchodních podmínek.
7.2 Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal,
a) má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží na základě reklamy jimi prováděné,
b) se zboží hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke které se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
7.3 Nemá-li zboží vlastnosti uvedené v 7.2, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na odstranění vady.
7.4 Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
7.5 Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu.
7.6 Reklamace se podávají na adresu prodávajícího uvedenou v části I obchodních podmínek.
7.7 Prodávající odpovídá zákazníkovi za vadné plnění podle smlouvy, které existuje v době dodání nebo se projeví do dvou let od tohoto okamžiku, pokud doba použitelnosti zboží stanovená prodávajícím, jeho právními předchůdci nebo osobami jednajícími jejich jménem není delší. Nesoulad zboží se smlouvou, který se projeví před uplynutím dvou let od dodání zboží, se považuje za existující v době dodání zboží, ledaže se prokáže opak nebo nelze-li domněnku vyvrátit s ohledem na povahu zboží nebo povahu nesouladu zboží se smlouvou. Prodávající je povinen na reklamaci odpovědět do 30 dnů od jejího obdržení, zpravidla však odpoví do 14 dnů.
7.8 Doporučujeme, aby zákazník v popisu reklamace uvedl: informace a okolnosti týkající se předmětu reklamace, zejména druh a datum výskytu vady; požadavek na způsob uvedení výrobku do souladu se smlouvou a kontaktní údaje osoby, která reklamaci uplatňuje - usnadní a urychlí to vyřízení reklamace prodávajícím. Požadavky uvedené v předchozí větě jsou pro spotřebitele pouze doporučením a nemají vliv na účinnost reklamace uplatněné bez nich.
7.9 Prodávající je povinen převzít od spotřebitele zboží, kterého se reklamace týká, na vlastní náklady.
9. Právo na odstoupení od smlouvy.
9.1 Spotřebitel, který uzavřel smlouvu na dálku, může do 14 kalendářních dnů ode dne převzetí výrobku oznámit odstoupení od smlouvy bez udání důvodu a bez vynaložení jakýchkoli nákladů. Pro dodržení lhůty stačí zaslat prohlášení o odstoupení od smlouvy na adresu prodávajícího uvedenou v části I obchodních podmínek nebo na elektronickou adresu před uplynutím výše uvedené lhůty.
9.2 Vzor prohlášení o odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku si kupující může stáhnout ze svého zákaznického účtu po přihlášení do obchodu a z webových stránek: https://mmgastro.cz/cs/returns-and_replacements.html. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na e-mailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající neprodleně potvrdí kupujícímu přijetí formuláře.
9.3 Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli všechny peněžní prostředky uhrazené spotřebitelem bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne doručení prohlášení spotřebitele o odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jaký použil spotřebitel. Prodávající vrátí přijaté peněžní prostředky Kupujícímu jiným způsobem pouze tehdy, pokud s tím Kupující souhlasí a pokud mu nevzniknou další náklady. Pokud si Kupující zvolil jiný způsob dodání než nejlevnější způsob dodání nabízený Prodávajícím, vrátí Prodávající Kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
9.4 Spotřebitel je povinen vrátit výrobek prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne odstoupení od smlouvy, nepoškozený, nenošený a neznečištěný a pokud možno v původním obalu. Prodávající je oprávněn jednostranně započíst nárok na náhradu škody na zboží proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
9.5 Opravná faktura/příjmový doklad bude vystavena ihned po obdržení výrobku prodávajícím.
9.6 Pokud spotřebitel uplatní své právo na odstoupení od smlouvy, má se za to, že smlouva nebyla uzavřena.
10. Mimosoudní řešení sporů a ODR.
10.1 Na základě § 20d, § 20e písm. d) a § 23 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele má spotřebitel právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu.
10.2 K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
9.2. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
X. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
1. Veškeré osobní a kontaktní údaje, které prodávající obdrží prostřednictvím objednávkových formulářů nebo které prodávající poskytne při telefonickém zadávání objednávky, budou použity pouze k dokončení objednávky.
2. Správcem údajů je prodávající. Kontaktní údaje správce údajů jsou uvedeny v části I těchto VOP.
3. Zpracování osobních údajů je nezbytné pro plnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je kupující, nebo pro provedení úkonů na žádost konkrétní osoby před uzavřením smlouvy. Právním základem pro zpracování osobních údajů ve výše uvedené situaci je čl. 6 odst. 1 písm. b) nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) ("GDPR"). Osobní údaje zákazníka pro marketingové účely jsou zpracovávány na základě souhlasu zákazníka uděleného zaškrtnutím příslušné možnosti na webových stránkách. Právním základem pro zpracování osobních údajů ve výše uvedené situaci je čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR. Informace o zpracování osobních údajů naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů zveřejněných na webových stránkách www.mmgastro.sk.
4. Prodávající je povinen shromažďovat osobní údaje přiměřené účelu jejich zpracování a uchovávat je po dobu ne delší, než je nezbytné pro vyřízení objednávky.
5. Zákazník má právo na přístup k osobním údajům shromážděným prodávajícím, právo požadovat jejich opravu, výmaz, omezení zpracování, právo na přenositelnost údajů, právo vznést námitku, právo odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů a právo podat stížnost u dozorového úřadu.
6. Prodávající je povinen:
A. Zpracovávat osobní údaje v souladu s GDPR,
B. Vypracovat a aktualizovat dokumentaci popisující způsob zpracování osobních údajů;
C. informovat osoby oprávněné zpracovávat osobní údaje o ustanoveních předpisů o ochraně osobních údajů a platné dokumentaci o ochraně osobních údajů internetového obchodu.
7. Osobní údaje jsou předávány kurýrním společnostem nebo jiným správcům údajů, pokud je to nezbytné pro vyřízení objednávky nebo plnění smlouvy uzavřené se zákazníkem.
8. Po odeslání zakoupeného produktu zašle prodávající v rámci plnění smlouvy s kupujícím na e-mailovou adresu uvedenou kupujícím ve formuláři žádost o vyplnění dobrovolného dotazníku za účelem zjištění jeho názoru na provedenou transakci.
9. Prodávající si vyhrazuje právo změnit Všeobecné obchodní podmínky ze závažných důvodů, zejména pokud je to nezbytné:
A. přizpůsobit všeobecné obchodní podmínky internetového obchodu aktuálním nebo připravovaným právním předpisům;
B. zohlednit změny a vývoj ve způsobu podnikání společnosti M&M Gastro Group sp. z o.o., jakož i změny na trhu,
C. zohlednit změny v rozsahu či poskytování služeb nebo jejich zrušení ze strany Prodávajícího, včetně funkčnosti webových stránek www.mmgastro.sk, při zachování nabytých práv Zákazníka.
10. Změněné všeobecné obchodní podmínky budou k dispozici na webových stránkách www.mmgastro.cz pro všechny, kteří obchod využívají. Změněné všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti zveřejněním textu obsahujícího změnu na internetových stránkách obchodu. Změna všeobecných obchodních podmínek v průběhu platnosti smlouvy nemá vliv na objednávky, které jsou v procesu realizace.
11. Veškeré spory vyplývající ze smlouvy budou řešeny soudem příslušným podle místa podnikání prodávajícího. Předchozí věta se nevztahuje na spotřebitelské smlouvy.
12. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, strany se tímto dohodly, že se vztah řídí právem České republiky. Tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů. Úmluva OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (CISG) se v souladu s článkem 6 této úmluvy nepoužije.
XI. FORMULÁŘE
K těmto VOP jsou připojeny následující vzorové formuláře:
a. ŽÁDOST O ZRUŠENÍ ÚČTU
b. Prohlášení o odstoupení od smlouvy (platí pro spotřebitele).